ARANYA... PELUDA!

Nom del Joc
L’Aranya peluda
Edat/s:
+5
Nº participants òptim: 10-20
Codi: JT 013
Material: Cons
ü   
ü   
Temps: 5-20’
Instal·lació òptima
Un espai grani ample, ja sigui cobert o descobert.
Objectius generals
·         Cooperació amb els companys

·         Desenvolupament d’HMB
Descripció
Situació inicial:
El grup es col·loca al límit de la pista, menys un nen que es col·loca al mig de la línia central de la pista. Ell serà l’aranya.
Gràfic






Desenvolupament:
Quan aquest últim, diu “aranya”, els altres han de sortir corrents cap a l’altre extrem de la pista, responent a l’aranya amb un “peluda”. L’aranya, només movent-se per la línia de la mitja pista, haurà d’atrapar el màxim nombre de participants possibles, convertint-se així en aranyes.
Final:
S’acaba quan queda només una persona, que serà la que haurà guanyat el joc. Si es triga molta estona en l’altre costat, s’haurà de realitzar una compte enrere, començant des del 10 fins arribar al 0. Si no ha creuat, serà aranya.
Variants:
Ø  Realitzar-ho amb pilotes de futbol o bàsquet.
Ø  L’aranya pot fer una passa endavant, sempre i quan tingui l’altre tocant la línia.
Ø  Aranya africana. Aquí l’aranya tindrà una zona delimitada en forma de quadrat i es podrà moure lliurement per tota aquesta zona.
Ø  Aranya triple: Aquí hi hauran 3 aranyes, en 3 línies diferents, sent la del mig la més gran. L’aranya del mig farà les mateixes funcions que l’aranya peluda. Les altres dos, situades una davant i l’altre darrera d’aquesta, si atrapen a un company s’intercanviaran amb ells, fent així que en aquestes posicions només hi hagi una aranya.
Normes de seguretat:
No xocar amb els companys.
No apurar el límit de l’espai per passar fins la paret, ja que ens podem fer mal.

5 comentaris: