Nom del Joc
L’Aranya peluda
|
Edat/s:
+5
|
Nº
participants òptim: 10-20
|
Codi: JT 013
|
|
Material: Cons
|
ü
|
ü
|
Temps: 5-20’
|
|
Instal·lació
òptima
|
Un espai grani
ample, ja sigui cobert o descobert.
|
|||
Objectius
generals
|
·
Cooperació
amb els companys
|
|||
|
·
Desenvolupament
d’HMB
|
|||
Descripció
|
||||
Situació
inicial:
El grup es
col·loca al límit de la pista, menys un nen que es col·loca al mig de la
línia central de la pista. Ell serà l’aranya.
|
Gràfic
|
|||
Desenvolupament:
Quan aquest
últim, diu “aranya”, els altres han de sortir corrents cap a l’altre extrem
de la pista, responent a l’aranya amb un “peluda”. L’aranya, només movent-se
per la línia de la mitja pista, haurà d’atrapar el màxim nombre de
participants possibles, convertint-se així en aranyes.
|
||||
Final:
S’acaba quan
queda només una persona, que serà la que haurà guanyat el joc. Si es triga
molta estona en l’altre costat, s’haurà de realitzar una compte enrere,
començant des del 10 fins arribar al 0. Si no ha creuat, serà aranya.
|
||||
Variants:
|
Ø Realitzar-ho amb pilotes de
futbol o bàsquet.
Ø L’aranya pot fer una passa endavant,
sempre i quan tingui l’altre tocant la línia.
Ø Aranya africana. Aquí l’aranya
tindrà una zona delimitada en forma de quadrat i es podrà moure lliurement
per tota aquesta zona.
Ø Aranya triple: Aquí hi
hauran 3 aranyes, en 3 línies diferents, sent la del mig la més gran. L’aranya
del mig farà les mateixes funcions que l’aranya peluda. Les altres dos,
situades una davant i l’altre darrera d’aquesta, si atrapen a un company s’intercanviaran
amb ells, fent així que en aquestes posicions només hi hagi una aranya.
|
|||
Normes de
seguretat:
No xocar amb
els companys.
No apurar el
límit de l’espai per passar fins la paret, ja que ens podem fer mal.
|
ARANYA... PELUDA!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
vaya basura
ResponEliminaburru
Eliminadais pena
ResponEliminart
ResponEliminalo habeis hecho genial, no escucheis a Pol Beren grup 2 2nB5 de març de 2020, a les 5:25
ResponElimina